Genesis Maestro

Nový model do své "kompaktní" série 5 představil Gary Koh z Genesis.

Dopředu i dozadu vyzařující reprosoustavy používají technologii z vrcholného modelu G-Force, jsou pětipásmové a tvoří je - ring radiator vlastní výroby, 4,5" titanový středotónový měniče, dvojice 6,5" hliníkových středobasů a čtveřice 8" wooferů s vlastními zesilovači o výkonu 500 Wattů.

Propracovaný systém usazení a nožek umožňuje precizní odpružení na libovolné podlaze a tedy menší přenos vibrací = menší zabarvení.

Doporučená cena je 30 000 USD + DPH + doprava. 

Koupíte u www.soundstyle.cz 

Add a comment

Marantz Premium 10

Přetiskujeme zprávu společnosti BaSys CS:

Představujeme SACD přehrávač s DA převodníkem Marantz SA-10 a zesilovač PM-10 – novou referenční řadu postavenou na základech přelomových technologií reprodukce zvuku

Eindhoven, 5. prosince 2016 – Marantz, světový lídr na poli moderních zvukových technologií, dnes uvádí svojí doposud nejpokročilejší hi-fi sestavu. Prémiová série 10 se skládá z modelu SA-10, přehrávače CD/SACD disků s možností využití DA převodníku pro externí zdroje signálu a integrovaného zesilovače PM-10 obsahující od základu zbrusu nové technologie Marantz, které přinášejí nejlepší možný zvuk ze všech současných hudebních nosičů. S ohledem na pokročilé technologie a zvukový projev zabírá místo na samém vrcholu modelové řady, kterou Marantz sám jednoduše označuje jako The New Reference.
SA-10 nahrazuje předchozí referenční přehrávač SA-7. Ačkoliv byl SA-7 široce uznávaný, byl to čistě jen přehrávač disků a se změnou zvukové scény, s nástupem formátů s vysokým rozlišením a hudby uložené v počítačích, byly změny nevyhnutelné. Takže, je to vynikající přehrávač disků CD, SACD a dokonce i hi-res souborů vypálených na přepisovatelných médiích a používá unikátní technologie extrahující z digitálních souborů i nejdrobnější nuance. Za pomocí praktických poslechových testů a některých inovativních řešení vyvinutých speciálně pro tento vlajkový model je skvělý také jako externí DA převodník.
Současné digitální technologie umožňují nahradit konvenční převod digitálních dat na analogový signál za něco mnohem pokročilejšího, což dovoluje, aby se SA-10 stal prvním přehrávačem, který vlastně nemá DA převodník! Tajemství se jmenuje Marantz Musical Mastering. Jedná se o zbrusu nové řešení téměř 35 let starého problému – jak přeměnit hudbu uloženou v digitální podobě, aniž by došlo ke vzniku artefaktů vyžadující po konverzi dat ještě další dodatečné zpracování. Dvoufázový proces MMM-Conversion a MMM-Stream se opírá o odborné znalosti značky Marantz rozšiřující cestu vedoucí zpět k počátkům formátu CD a přenáší do přehrávání zkušenosti ze zpracování SACD a DSD.

Partnerem je PM-10, nejlepší integrovaný zesilovač, jaký kdy Marantz vyrobil. Předchozí referenční zesilovač SC-7/MA-7 byl kombinací samostatného předzesilovače a koncového zesilovače, ale přáli jsme si poskytnout ještě lepší zvuk, ale v integrované konstrukci. Teprve nyní jsou k dispozici technologie, které to konstruktérům značky Marantz umožňují dosáhnout a to při zachování čistě analogové, kompletně symetrické konstrukce napříč všemi signálovými cestami a použitím topologie dual-mono s rozdílovým zesílením dodávající masivní výkon 2 x 400W. V tomto novém referenčním systému má svoje místo dokonce i neutuchající zájem o přehrávání vinylových desek: PM-10 má pečlivě navržený, plně diskrétní phono předzesilovač pro přenosky moving coil a moving magnet.

Marantz SA-10: největší pokrok v digitálním audiu od vzniku CD
Myšlenka stojící u vzniku přehrávače Marantz SA-10 byla jednoduchá: postavit vůbec nejlepší přehrávač disků a DA převodník. To znamenalo jít ve všech oblastech až ke kořenům, samotným transportním mechanismem disků počínaje a způsobem zpracování digitálního signálu konče, stejně tak jako zajistit, aby celková konstrukce byla připravena na budoucnost přidáním asynchronního USB pro propojení s počítačem.
Tým Marantz se vyhnul způsobu obvyklému u přehrávačů tohoto druhu a pro reprodukci disků SACD, CD, DVD-R/RW a CD-R/RW nepoužil katalogovou DVD-ROM mechaniku, kterou bychom běžně našli v počítačích. Namísto toho na cestě k dokonalému zvuku postavili jejich vlastní pohon SACD-M3, který umí přehrávat nejen CD a SACD disky, ale také soubory s vysokým rozlišením vypálené na přepisovatelných discích CD a DVD.
Velvyslanec značky Marantz Ken Ishiwata vysvětluje, že od prvopočátků CD přehrávačů, byla transportní mechanika jednou ze silných stránek značky Marantz a v případě SACD je to stejné. Samozřejmě, dělat věci tímto způsobem je nákladné, ale pokud si přejeme něco mimořádného, musíme to tak udělat. A kromě toho, v současnosti ani moc SACD mechanik na trhu dostupných vlastně není.
D-A konverze signálu jak z disků, tak i externích zdrojů signálu připojených k přehrávači digitálními vstupy včetně USB je stejně tak pečlivá, jako inovativní. Spíše než přizpůsobení konvenčním převodníkům konverzí hi­res souborů na nižší rozlišení, tak jak to dělají konkurenti, SA-10 transformuje vše do formátu DSD 256 způsobem, který Marantz nazývá Marantz Musical Mastering – Conversion .

Dva dedikované zdroje hodinového signálu umožňují, aby všechny digitální signály byly transformovány do DSD 256, což je čtyřnásobek standardu SACD a to bez nutnosti konverze vzorkovacího kmitočtu. Aby měl posluchač možnost utvářet charakter zvuku, jsou k dispozici dva režimy nastavení digitálního filtru.
Druhá polovina balíčku Marantz Musical Mastering, MMM-Stream, je to co připravuje signál DSDS 256 pro analogový výstup do zesilovače. Na základě této technologie, která jde zpět až na počátky kódování Bistream, je možné udělat převod mimořádně jednoduše.
Senior Electronics Engineer Rainer Finck pracuje na referenčních přehrávačích Marantz již dvě dekády a byl okolo projektu SA-10 v centru dění. Říká: protože jsem byl koncem osmdesátých let technikem ve Philipsu a pracoval na firemní technologii Bitstream, posledním byl převodník DAC-7, tak jsem se nyní mohl opřít o nabyté vědomosti a pro SA-10 postavit úplně nový převodník Bitstream.’
Výstupem z procesu MMM-Conversion je ve skutečnosti již analogový signál tvořený tokem jednotlivých pulsů o velmi vysokém kmitočtu. Po celé tvrdé práci digitálních obvodů, tento stream nepotřebuje již nic jiného navíc, než jen velmi kvalitní filtr s dolní propustí, který dodává nejčistší analogový audio výstup. Přes všechnu zdánlivou složitost, je to vlastně velmi jednoduché a velmi elegantní řešení zpracování digitálního signálu, pro Marantz SA-10 jedinečné. Z tohoto důvodů tvrdíme, že je to první přehrávač bez DA převodníku, protože žádný nepotřebuje.

Marantz PM-10: výkonná síla
Marantz začal jakožto výrobce zesilovačů v roce 1950 svým slavným předzesilovačem Audio Consolette a od té doby vyrobil mnoho ikonických výrobků, počínaje kombinací předzesilovače a koncového stupně Model 7/8 až po masivní elektronkové zesilovače Project T1 z devadesátých let. Bylo tedy příznačné, že nový zesilovač v řadě Reference PM-10 bude něco velmi speciálního.
Předzesilovač a pár koncových zesilovačů jsou efektivně umístěny v jednom šasi. Aby bylo dosaženo kontroly nad širokou škálou reprosoustav, používá PM-10 spínané koncové stupně s obrovským výkonem 200W při osmi ohmech, 400W při čtyřech ohmech a vysokoproudové napájecí zdroje, které dodají dynamiku i nejvypjatějším zvukových nahrávkám.
Když je řeč o napájení, PM-10 má oddělené zdroje pro předzesilovač a každý z koncových stupňů. Tím se dosáhlo šetrného přenosu signálu napříč signálovými cestami předzesilovače a jeho činnost není ovlivněna požadavky vysoce výkonných koncových stupňů. Svůj samostatný zdroj má také mikroprocesorový regulátor hlasitosti a volič vstupů. Případné rušení z ovládací části se tedy nepřenese do aktivních cest audio signálu.

Topologie je plně symetrická, od vstupů až po koncové zesilovače. Má dva páry symetrických vstupů a konvenční nesymetrické linkové vstupy (plus velmi kvalitní vstup phono). Než signál z těchto vstupů vstoupí do zesilovače, je také přeměněn na symetrický. Optimální čistota signálu a ochrana proti interferencím je tedy zajištěna.
Předzesilovač používá slavné moduly Marantz HDAM, Hyper-Dynamic Amplifier Module, což jsou vlastně miniaturní zesilovače tvořené diskrétními součástkami. Na rozdíl od konkurence, která používá operační předzesilovače ve formě integrovaných obvodů, je tím dosaženo nejlepší možné kvality.
Pro nejvyšší čistotu je PM-10 také navržen pro práci v režimu Pure, při jehož zapnutí se deaktivují veškeré nadbytečné obvody a signál prochází přes zesilovač nejčistší možnou cestou. Na zadním panelu také nalezneme vstup Direct Amp, který signál přivádí ze vstupu přímo do koncového zesilovače a s jeho pomocí je tedy možné PM-10 použít čistě jako výkonový zesilovač.
SA-10 a PM-10 jsou navrženy pod nejvyššími možnými standardy ve dvouvrstvém, mědí pokoveném šasi, které skvěle odolává elektrickým interferencím. Samotné skříně jsou tvořeny silnými, těžkými a nemagnetickými hliníkovými panely. Oba komponenty jsou posazeny na masivních celohliníkových nohách.
Zvláštní jsou dokonce i reproduktorové terminály. Přestože i nejvěhlasnější rivalové je nakupují od třetích stran, má PM-10 vlastní nově vyvinuté terminály Marantz SPKT-100+, vyrobené z mědi nejvyšší čistoty.

Premium 10: nová reference
Série Premium 10 sdružuje všechny doposud získané znalosti konstrukce, výzkumu a vývoje za uplynulých 70 let. Jde o přelomovou pečlivě sestavenou kombinaci zavedených postupů a inovativního myšlení, která přináší skvělý zvuk a nastavuje nový standard. Především proto, že Marantz zůstává mnoho let věrný myšlence shrnuté v jednoduchém prohlášení:
Because music matters – protože na hudbě záleží.

Add a comment

HIFIMAN Shangri-La

Se sluchátky nejvyšších tříd se roztrhl pytel. Dalšími se honosí HIFIMAN.

Systém Shangri-La kombinuje (tak trochu jako Sennheiser Orpheus) lampový zesilovač se sluchátky, v tomto případě elektrostaty s membránami o tloušťce pouze 0,001 mm. Lampy jsou použity proto, že tranzistory nedokáží prý dodat dostatečné napětí kolem 500 - 600 Volt. Sluchátka mají asymetrický tvar mušlí, aby lépe sedla na tvar lidského ucha a celková cena atakuje 50 000 USD. 

Add a comment

Lansche Audio

Němečtí Lansche Audio působí na trhu od roku 1990 přicházejí s dvojitou obměnou ve svém (na high end manufakturu) rozsáhlém portfoliu.

Fyzicky větší novinkou je sloupek No 7.1, pasivní třípásmo s 5 měniči v D´Appolito zapojení kolem plasmového tweeteru, firemní speciality. Ten doplňují dva šestipalcové střeďáky s papyrovou membránou a dva desetipalcové woofery. Čtyrohmové a 89 dB citlivé reprosoustavy umí zahrát od 19 do 150 000 Hz (+/- 3 dB). O pevnosti ozvučnice vypovídá 160 kg váhy. 

Model No. 5.2 je pak téměř doslova poloviční - váhou 82 kg, ale i použitím pouze jednoho od každého výše zmíněného měniče v klasičtější koncepci. Rozdílem pak je to, že začínají hrát "až" od 21 Hz. 

A ceny? Nic důležitého, na to prostě už musíte mít. Původní model No. 7 totiž měl doporučenou cenovku 100 000 USD / pár a nový levnější nebude...

Více na https://www.lansche-audio.com/en/

Add a comment

Prezentace sestav Xavian

Firma Xavian zve čtenáře Hi-Fi Voice.com do svých poslechových prostor ve starém mlýně v Hostivici u Prahy, kde si mohou vyzkoušet konstrukčním týmem vybrané a vyladěné sestavy pro jeden každý model reprosoustav.

Vybrané sestavy si lze prohlédnout například zde: http://eshop.xavian.cz/doporucene-sety/

Add a comment

200 300 mcintosh

200 200 xavian 20let

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 optoma

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 ketos 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 elac 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 20 voice 200 200 elfton 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 pmc 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 altei 200 200 4ce distribution