ÚVOD

Firmu Nagra znají spíše pamětníci z dob minulých, kdy historky o spolehlivosti jejich produktů kolovaly mezi lidmi hlavně v profesionální branži a mezi běžné uživatele prosakovaly jako neuvěřitelné pohádky – něco jako „veselé historky z natáčení“. S legendárními reportážními magnetofony oplývajícími touto zázračnou spolehlivostí mohlo pracovat pouze pár vyvolených profesionálů – pro nás „obyčejný lid“ byly zcela nedostupné. Jejich zvukové a obslužné kvality jsme si mohli dopřát až s rozvojem digitálního nahrávání (a zároveň otevřením hranic), kdy se sem tam nějaký ten přístrojek uvolnil a bylo možné si jej pořídit. To pak byla věc nejen prestiže, leč též poznání analogových zvukových kvalit v jejich vrcholné podobě. A ty jsou dodnes parádní. Přechod na digitální nahrávání nenechala Nagra samozřejmě stranou a byl to jeden z jejích stěžejních cílů. V současnosti už tento způsob dominuje a světe div se, digitální Nagry jsou zcela běžné nejen pro reportážní účely, ale i pro nahrávání koncertů.

Add a comment

Nikdy neříkej nikdy! Toto známé heslo mi znělo v hlavě po dřívějším testu malých regálovek Usher S-520 II celou dobu, než jsem dokončil instalaci a poslechl si další vlaštovku z řady High-End regálových reprosoustav – Kudos Cardea C1.

Add a comment

Minulý týden jsme se blíže podívali na RD-3, dnes se podíváme na zbytek testovaných přístrojů, abychom mohli vynést celkový soud nad touto směsí vylepšovátek.

Add a comment

Může být budoucnost hi-fi digitální? Co všechno lze dostat z jedniček a nul? A stojí za to vybrat ze svého účtu částku dostačující k pořízení slušného automobilu nižší třídy? Pokusili jsme se podívat na tyto otázky očima běžného člověka, který nepotřebuje doma mít deset přístrojů a vzájemně je nepotřebuje ladit, který chce jen jediné - perfektní zvuk.

Add a comment

Jak k tomu všemu došlo? Byl jsem požádán naším šéfredaktorem, zda bych nevyzkoušel účinky nízkofrekvenčního pulzního generátoru RR-77 na své vlastní osobě. Zřejmě i proto, že má nedůvěra k různým „vylepšovátkům“ zvuku je obecně známa a sám nic podobného nepoužívám. Nakonec se nabídka rozrostla ještě o demagnetizér CD a DVD nosičů s názvem RD-3, o zajímavý a velmi dobře hodnocený aktivní digitální kabel DSIX a odrušovač negativního magnetického pole REM-8.

Add a comment

Jako rádoby hifista jsem ve srovnání s nekomprimovaným audiem z CD/DVD vždy opovrhoval použitím PC jako zdrojem zvuku. Ze strany hardware i ze strany softwarové komprese a výslednými formáty mp3 nebo wma. Dosud jsem tento typ audia (přemýšlím, jak jinak to nazvat) využíval jen pro předběžné posouzení nahrávky, z hlediska hudebního obsahu a rámcové představy o kvalitě zvuku – většinou s (nepříjemným) překvapením po nákupu nosiče s nekomprimovaným zvukem.

Add a comment

V hi-fi existuje spousta krásných "udělátek", "hejblátek", potenciálních zázraků, zlepšováků, podpůrných nástrojů a věcí, která mají spoustu úžasných a všeslibujících jmen. Všechny však mají jednoho společného jmenovatele - mají dodat hi-fi zvuku tu poslední tečku, ten konečný punc dokonalosti a úžasnosti.

Add a comment

Tato firma na rozdíl od Vincenta, Advance Acoustic nebo Prima Luny, vznikla a od počátku působí za dlouhou čínskou zdí. Její sortiment je velice široký, v podobných cenových relacích můžeme nalézt přístroje mimořádně vydařené, ale i méně povedené. Je třeba prostě vyzobat z jejich produkce ty zralé třešničky. A protože ve světě je velice známá, tento výběr už za nás udělali recenzenti mnoha jiných věhlasných periodik. Ze skvělých produktů té nižší cenové kategorie byl po dlouhých úvahách nakonec vybrán integrovaný zesilovač XA 6200 a přehrávač CD 06. Jak se později ukázalo, byla to ta správná volba a trefa do černého.

Add a comment

Kdo tady prohlašoval, že lampy jsou sice fajn, jsou zásobárnou něhy pro hudbu, ale nebudou nikdy hrát s dostatečným výkonem, a vždy to bude bez basů?

Myslím, že jsem to byl já.

Add a comment

Úvod

Když jsem si slavnostně zhruba v roce 1990 přivezl z Anglie zesilovač Pioneer A400, tušil jsem, že se ve světě hifi něco událo. Nevěděl jsem ovšem tehdy, co vlastně. S odstupem času lze říci, že tento komponent byl první vlaštovkou Pioneera do tehdejšího světa highendu i když 240 liber tomu moc nenasvědčovalo. Znali jsme přece ty velikány typu SA608 apod. z dřívějšího Tuzexu (dnes krásné staré stroje, ostatně hrající mnohde dodnes). Po úspěšné A400 přichází už plnokrevný highend v podobě CD přehrávače PD77 resp. PD95 a zesilovače A09. Na americkém trhu dominuje PD65 Elite. Dokonce bylo úsměvné sledovat zápolení kazetového magnetofonu CT95 s renomovaným specialistou Nakamichi. Ovšem po určité době nastala jakási „doba temna“ v podobě změny loga a odklonu od highendu.

Add a comment

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 longplay

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 riha 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar