Jméno KR Audio patří k těm „jiným". Jde o firmičku pana Riccardo Krona, kterou po jeho smrti převzala jeho manželka Eunice. Společnost založili v roce 1992 na zbytcích Tesly v pražském Hloubětíně, kde je najdete dodnes. Oproti drtivě většině jiných výrobců na to jdou v KR Audio jaksi „odzadu" – neprodukují elektronkové zesilovače, ale zesilovače pro elektronky. Protože právě „lampy" jsou jejich hlavním artiklem a tím, čím jsou světově unikátní.

Add a comment

Japonská korporace Yamaha, to je skutečný gigant s obrovským záběrem. U základů tohoto jména ale stály v roce 1887 jazýčkové varhany a kolem hudby se dodnes točí velká část činnosti korporace. Ať už jde o nahrávání, živou produkci, nebo právě pro nás zajímavou domácí reprodukci. Masově rozšířené jsou sice hlavně A/V receivery značky, nicméně pro trochu pokročilé posluchače je jméno Yamaha přiřazeno ke špičkové elektronice, k jejíž tradici se firma ve druhé dekádě 21. století úspěšně navrací.

Add a comment

Na zoubek novozélandskému výrobci Perreaux (snad by mělo být čteno po francouzsku, ale kdo ví...) se podíval před časem již kolega Jiří Petrák s náhledem na set ze základní série Audiant, která je jaksi „vzhůru nohama". K nám se pak dostal ještě integrovaný zesilovač 250i, král druhé nejvyšší modelové řady Eloquence (v překladu z angličtiny „výmluvnost", což je, prominete-li předbíhání, dosti výmluvný název). Původně jsme měli naplánováno poslouchat jen v dobře známém poslechovém prostoru dovozce, ale zvukový výkon zesilovače byl tak imponující, že jsme si ho nechali na nějaký ten týden zabalit s sebou.

Add a comment

Francouzská firma Advance Acoustic vznikla vlastně relativně nedávno (alespoň v kontextu high fidelity), v roce 1995. Už od počátku rezonuje produkcí firmy snaha o cenově velmi příznivé produkty a kupodivu, ač je AA dnes známá jako producent elektroniky, jejich prvními kousky byla pětice reprosoustav. První elektronika vlastně z návrhářského oddělení v Toulouse vyšla až v roce 2002 a na trh se dostala ještě o rok později. Během té více než dekády však prim začaly hrát zesilovače a přehrávače, dnes najdete v katalogu vedle sebe velké monobloky, ale třeba i povedenou „hi-fi věž", neboli kompaktní set receiveru a koncového stupně. Nejnovější generaci přístrojů označují pak Francouzi písmenkem „X".

Add a comment

Firma Musical Fidelity si nijak zvlášť nehraje ne designové odlišování svých výrobních řad, snad až na dvě nejnižší, kterým by se dalo přezdívat mikro (V90) a mini (M1). I proto zástupci série M3 z prostředku katalogu v podstatě vypadají úplně stejně, jako referenční přístroje řady M8. Samozřejmě se ale opravdu výrazně liší cenou. Jinak je ale rukopis firemních designérů nepřehlédnutelný, zvláště pak v charakteristickém matně černém provedení.

Add a comment

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 longplay

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 riha 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar