Anglický KEF netřeba představovat. Kdo se snad jen náznakem v posledních pár desítkách let zajímal o věrnou reprodukci zvuku, musel se v oblasti reprosoustav setkat s těmito třemi písmeny. V posledních letech si Angličané získali nemalou popularitu hlavně díky svému výjimečně úspěšnému a povedenému konceptu koncentrického Uni-Q měniče. Šlo by ale na 100% vychválit i mnoho jiných jejich nápadů. Přes to všechno se nešlo ubránit skepsi, když jsme se dozvěděli, že i KEF se svezl na nezkrotné tsunami „musíme-vyrábět-sluchátka", jež zaplavila po roce 2010 celý svět.

Add a comment

Bez sluchátek ani ránu. To je patrně motto, vysílané podprahově do domovů manažerů ve všech firmách, zabývajících se high fidelity. Jinak si nelze jejich boom vysvětlit. Mezi tucty a tucty značek, které v roce 2013 představily více či méně ucelenou, více či méně smysluplnou a více či méně kvalitní sluchátkovou řadu, je i jedna z legend ostrovního hi-fi Musical Fidelity.

Add a comment

Jistě jste si všimli, že se na Hi-Fi Voice snažíme občas ukázat i produkty přesahující běžný rámec high fidelity, obzvláště pak techniku na pomezí (občas i daleko za pomezím) studiového vybavení. Hlavně pak proto, že studiový zvuk by měl být vždy právě ten nejvěrnější a protože za pomoci takového vybavení vznikají nahrávky, které pak toužíme co nejvěrněji zreprodukovat. Svou roli určitě hraje i osobní náklonnost přesnému, „rovnému" zvukovému podání. Jedním z tradičních výrobců studiového vybavení je i německý Sennheiser, jehož monitorovací sluchátka se mezi profesionály těší výjimečně pozitivní pověsti.

Add a comment

Kdo nemá sluchátka, ten není dobrým výrobcem hi-fi. Aspoň tak nějak se to nezúčastněnému pozorovateli může zdát – sluchátka do ucha či přes ucho se totiž začala docela nedávno objevovat i ve výrobních programech firem, do kterých byste to v životě neřekli. Tu s menším, tam zase s menším úspěchem, ale záplava je skutečně veliká. Jednou z mnoha značek, které se objevily ve sluchátkovém průmyslu, je i kanadský NAD. Ten ovšem nezačíná díky své sesterské značce PSB ani zdaleka na zelené louce, ba naopak – autor návrhu sluchátek Paul Barton má v tomto odvětví dlouholeté zkušenosti a úspěchy.

Add a comment

U našich západních sousedů (tj. v Německu, to pro ty, kteří si nejsou v zeměpise zase až tak jistí) vyrábí sluchátka dvě z nejznámějších firem světa. Jednou z nich je v současnosti asi největší producent „náhlavního hi-fi" na světě, značka Sennheiser. Druhou je pak ale značka, která si svou slávu a proslulost vydobyla hlavně na profesionálním poli – beyerdynamic je na trhu od roku 1924 a dosud se zdá, že sklízí zasloužené vavříny.

Add a comment

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 longplay

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 riha 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar