Pro nemalou část posluchačů zůstává Spendor stále určitým ztělesněním ideálu a živou legendou. Při každém střetnutí s legendou je však těžké zachovat odstup a nesklouznout do vyjetých kolejí. Navíc zde číhá nebezpečí dokonce ze dvou stran, a to nepodlehnout dosavadnímu kultu firmy a omlouvat určité vnímané nedostatky sám před sebou, nebo naopak, snažit se za každou cenu najít chyby a pokládat to dokonce za otázku jisté osobní cti. Takže i já se budu snažit při tomto „obcování s legendou“, shodit ze sebe břímě kladných hodnocení z periodik celé planety a přistoupit k poslechu bez předsudků, s naprostým uvolněním a čistou hlavou.

Add a comment

N I C N E Ž H U D B A !

Nepamatuji si, že bych někdy první den, ihned po vybalení objektu svého zájmu z přepravního obalu, strávil poslechem celé odpoledne. Mám na mysli naprosto svobodné a spontánní vstřebávání hudby, bez jakéhokoli pitvání se v jednotlivostech, bez vnímání nedostatků, které obvykle u nerozehraných produktů znepříjemňují poslech po několik týdnů. Obzvláště u reprosoustav to bývá velmi markantní. 

Add a comment

...aneb několik postřehů z rozehrávání soustav Usher S-520II

První dojem po zapojení čerstvě vybalených soustav je samozřejmě velmi příznivý. Jednak nás zaskočí vynikající zpracování, po připojení k zesilovači i relativně mimořádný objem nízkých kmitočtů vzhledem k tak malé ozvučnici. Při delším poslechu a důkladnějším zkoumání však zjistíme, že nedostatků je poměrně hodně. V prvé řadě je to velmi špatné zobrazení jednotlivých nástrojů v trojrozměrném prostoru. Mám tím na mysli především jeho přesnost, protože šířka a hloubka podané scény je od počátku velmi dobrá. Dále jsou to neduhy vyskytující se téměř vždy u nerozehraných soustav, tj. určitá syrovost středního pásma, způsobující nedokonalé přenesení barev jednotlivých akustických nástrojů a nedostatečně jemné a hladké podání kmitočtů nejvyšších. V neposlední řadě jsou to samozřejmě nedostatky v pásmu hloubek, způsobené tuhostí roztomilého středobasového měniče z dílny Usher.

Add a comment

Nikdy neříkej nikdy! Toto známé heslo mi znělo v hlavě po dřívějším testu malých regálovek Usher S-520 II celou dobu, než jsem dokončil instalaci a poslechl si další vlaštovku z řady High-End regálových reprosoustav – Kudos Cardea C1.

Add a comment

První dojem

Tento produkt má laťku nasazenu hodně vysoko. Ještě než jsem vůbec dostal regálovky Usher S-520II do rukou, ze všech stran jsem se dozvídal jak moc se výrobci povedly a jak moc se všem posuzovatelům a recenzentům celkově líbily. Nu, o to víc to se mnou budou mít těžké.Jen co jsem bedýnky zapojil a nažhavil tranzistory, první co mě jasně upoutalo byl líbivý, neuvěřitelně detailní a přesný zvukový projev. Prostor se přede mnou krásně a jasně vykreslil, dokonce i s muzikanty a zpěvákem, snad i v barvě…

Add a comment

200 300 mcintosh

200 200 xavian 20let

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 ketos 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 elac 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 20 voice 200 200 elfton 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 pmc 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 altei 200 200 4ce distribution