800 150 hifistyl

Musím přiznat, že kladenský Xavian mám velmi rád. Ať už je to díky jisté přítomné míře patriotismu, ať už je to mozkem a duší této značky - sympatickému Roberto Barlettovi nebo je to díky typickému zvukovému charakteru jejich reprosoustav, lahodícímu mému sluchovému aparátu, prostě je to tak. A model Giulietta je celosvětově nejoceňovanějším ze všech aktuálně vyráběných a dost možná i ze všech kdy Xavianem vytvořených, takže vlastně ani žádný jiný k otestování nepřipadal v úvahu.

Add a comment

Středně velké, štíhlé a elegantně zaoblené sloupečky KEF xQ40 jsem poprvé potkal na letošní výstavě Home Cinema Praha, kde se mi staly celodenními partnery při prezentaci Hi-Fi Voice. A tak víceméně díky mé lenosti a neochotě stěhovat do výstavních prostor opravdu skvěle hrající, ale poněkud objemné a neforemné Harbeth Super HL5 jsem se po rychlé a náhodné dohodě s Ludvíkem Zabákem z BaSys CS chopil jednoho kusu KEFů, on druhého a po dobrodružné cestě napříč výstavním areálem, spojené s poněkud ožehavou otázkou „Upustím / Neupustím“ jsem pěkné, ale hmotné reprosoustavy ustavil na místo, zapojil a.....nevěřícně poslouchal.

Add a comment

Německý Canton patří mezi hrstku dobře přijímaných audio značek od našich západních sousedů, ačkoliv v celém Německu jich musí být mnoho a mnoho desítek, které by si zasloužily pozornost. Snad je to všeobecnou aurou kvality s kořeny v historii, opravdu špičkovým zpracováním nebo tím, že se jednalo o jednu z prvních dostupných značek v Československu, Canton prostě vždy dokáže přitáhnout pozornost posluchačů. Dvakrát tolik to platí pro jejich Reference series, neboli výkladní skříň techniky a kvality této značky. Model 5.2 je pak zlatou střední cestou, která je ještě relativně cenově dosažitelná a nejedná se ještě o obrovité a hmotné monstrum jako u vyšších modelů 3.2 nebo 1.2.

Add a comment

„Legenda, která vám změní život“

Přiznám se, že jsem poprvé slyšel elektrostatické Quady zhruba před deseti lety na výstavě ve Vídni a tehdy ve mně zanechaly velmi hluboký dojem. Byli to předchůdci dnes testovaných ESL 2905, a protože jsem měl v té době výstavní plochu hned v sousedství, užil jsem si je po dobu trvání výstavy – tj. tři dny. První, co mě zarazilo už ve Vídni, byl objemový i kmitočtový dostatek basů – stále jsem hledal někde skrytý subwoofer – ten se však nekonal. Má tehdejší nedůvěra pramenila z principu vyzařování dipólu – jak to, že nedochází k akustickému zkratu?

Add a comment

Spendor je tradičním britským výrobcem reprosoustav, který svůj business postavil nejprve na vývojových verzích legendárního studiového monitoru BBC a později ho rozvinul tak, že pokrývá potřeby audiofilů toužících po skromných, ale špičkových regálovkách (pidi model SA1) až po příznivce velkých a hlasitých sloupových reprosoustav (ST neboli Statement čili Prohlášení). Dnešní testovaný model (a vlastně i sesterský A5, který se liší jen přidaným basovým reproduktorem a nutnou úpravou výhybky) je novinkou pro rok 2009 a v respektovaných světových časopisech typu What Hi-Fi či 6moons získává plná hodnocení s přihlédnutím k velmi vysoké kvalitě reprodukce a atraktivní ceně.

Add a comment

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 grandinote

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 audio visual 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar