2017 06 20 TST Tsakiridis Atina 1

Řecká značka Tsakiridis Devices je malou rodinnou firmou, sídlí v Aténách nedaleko Akropole a hned v první větě na jejich webových stránkách se dočtete, že jejich cílem je vyrábět zaplatitelný high-end. Ačkoliv jste o nich dost možná ještě neslyšeli, existují a své výrobky konstruují už od roku 1987 a od té doby až dodnes výhradně v Řecku a výhradně ručně a to za použití velké části vlastních součástek.

Krom dělených i integrovaných zesilovačů jsou v nabídce firmy také filtry napájení - je tu poměrně velká lišta, oddělovací trafo a velká "pračka". Právě prostřední zmíněné řešení je velmi zajímavé díky své - na dané parametry a provedení - nízké ceně.

Filtr Athina Plus není nikterak velký (výrobce konkrétní rozměry neuvádí a my jej nepřeměřovali), přesto je cítit jeho robustní konstrukce. Hezký hliníkový čelní panel nabízí jen logo výrobce a stavovou diodu, na přední části jsou dva kolébkové spínače (pro plnou funkci musí být spuštěné oba), za nimi ve čtvercovém okénku rafička ukazuje aktuální napětí a v zadní části ční do výše kryt transformátoru. Vše je jednoduše, ale pěkně a důvěryhodně udělané a je vidět, že cílem tu není opulentní design, ale funkcionalita.

2017 06 20 TST Tsakiridis Atina 2

Nenechte se ale zmýlit - třeba odvětrávací otvory krytu trafa mají tvar názvu firmy i s logem a řemeslná kvalita výrobku rozhodně neschází. Hned za transformátorem se nachází dvojice výstupních zásuvek, jedna je označená černě a jedna červeně; my jsme primárně používali červenou, která nabízí 2 500 Wattů filtrovaného výkonu, černá vede napájení ještě před transformátor a proto dává "pouze" 800 Wattů. Rozdíl mezi nimi není v běžných podmínkách nikterak dramatický. Na zadní straně je pak přívodní zásuvka a pojistka.

Maximální výstupní výkon oddělovacího transformátoru je 800 Wattů, takže musíte myslet na to, že výkonné monobloky sem nepatří a i výrobce uvádí, že jde hlavně o zařízení pro zdroje signálu. Transformátory si firma navíjí vlastní pěkně postaru a ručně "doma" v Aténách. Síťový filtr je symetrický a je v něm též účinná ochrana proti přepětí. Proud vyhlazují polypropylenové filtrační kondenzátory a všechny odpory mají kovovou vrstvu.

Filtr Tsakiridis Athina Plus jsme zkoušeli v mnoha kombinacích a poctivě s každým (vhodným) komponentem, který v redakci máme (viz seznam v pravém sloupci --->). Dokonce i před oběma filtry IsoTek a i tam byl efekt jasně slyšitelný. Stejně tak nebyl problém, že by za transformátorem zvuk působil měkce, tedy že by byla zesilovačům ukradena dynamika a impuls.

2017 06 20 TST Tsakiridis Atina 3

Trochu divokou basovou nálož ve "Whell of fortune" z Zimmerova soundtracku pro "Piráty z Karibiku - Truhlu mrtvého muže" (2006 | Walt Disney) filtr rozhodně usadil na zem - efekt to nebyl revoluční a dramatický, ale určitě slyšitelný, jakkoliv konkrétní míra (jako vždy u napájení) souvisí vždy s kvalitou proudu od jističů dále. V našem prostředí nicméně došlo k jasnému zlepšení a i jinak velmi pevná Norma Revo IPA-70B dostala ještě další dávku kontroly, takže když přišlo na charakteristický motiv, byla lépe cítit hloubka, důraz a váha nejhlubších tónů smyčcové sekce; dalo by se říct, že hřmění kontrabasů bylo také plnější a hutnější.

U vokálu Toma Jonese v "Did Trouble Me" ("Praise & Blame" | 2010 | Island Records) bylo cítit, jak přítomnost filtrace hlas pevněji zafixovala a šum ustoupil hlouběji do pozadí, takže vše bylo jasnější a jaksi přítomnější, vytaženější kupředu. Samotný charakter reprodukce se nemění, Tsakiridis Athina Plus prostě jen nechává přístroje vyznít zřetelněji.

Stejný pocit usazení provázel i zvuk činelu v "Crying" od Jamese Blood Ulmera ("Live at the Bayerischer Hof" | 1994 | In+Out Records). Ne že by snad rázem přiskočila do zvuku obří porce detailů nebo se objevilo něco nového, ale tak trochu jako když zvuk oprášíte - vše je najednou jasnější, barevnější a konkrétnější, ne o mnoho, ale dostatečně důrazně, abyste měli pocit, že si své nahrávky chcete poslechnout znovu a abyste si snadno na nový standard zvykli. U činelů v této skladbě navíc přibyl i pocitově objem, jako kdyby nástroj byl snímán více zblízka nebo snad byl větší.

2017 06 20 TST Tsakiridis Atina 4

Rozdíly v dynamice mohutných bubnů v "Earth Drums" od He Xun-Tian ("Paramita" | 2002 | Wind Music) byly na testovacích sestavách velmi malé; rozhodně je překonal výraznější rozdíl v kontrole a celkové čistotě a jistotě reprodukce. Neměli jsme při žádné příležitosti pocit, že by u integrovaných zesilovačů filtr nestíhal, snad jen když byl předřazen IsoTek EVO3 Solus a živil najednou OPPO BDP-105D, Naim Nait XS, jeho zdroj Naim FlatCap XS a koncový stupeň Naim NAP250 a televizi k tomu, bylo cítit, že to už není ono a transformátor je ve špičkách při hlasité reprodukci na pokraji možností. Běžný integrovaný zesilovač zvládne ale s přehledem i ve špičkách, aniž by mu nějak omezil dynamiku.

Co se týká rozlišení, tak jsme také neměli pocit, že by u "My Right Eye" Laurie Anderson ("Homeland" | 2010 | Nonesuch) najednou odkudsi cosi přibylo, ale díky jasně ustoupivšímu šumu a tedy tiššímu signálovému pozadí byly informace v hudbě jasnější, bližší a snáze přístupné, což v celku zprvu působí právě dojmem, že je reprodukce detailnější, byť je v praxi hlavně "blíž". Je ale pravda, že artikulace kratičkých syntetických zvuků v pozadí byla jistější a pevnější.

V podání prostoru se nám také podařilo najít jen relativně subtilní rozdíly, byť i zde platí, že čitelnost prostorové scény co do šířky i hloubky, ale zejména v lokalizaci těží z lepší obecné zřetelnosti reprodukce. V Pennově "Coal" ("Free-for-all" | 1992 | BMG) tak byly nástroje pocitově pevněji, konkrétněji usazené a s jasnějšími konturami a hudební celek byl lépe organizovaný.

2017 06 20 TST Tsakiridis Atina 6

To samé u dravé a dynamické "Deeply disturbed" od izraelských Infected Mushroom ("Converting Vegetarians" | 2003 | YoYo). Citelnější impuls a konkrétnější tóny ústí v lepší rytmiku a tím i větší naléhavost - základní charakter reprodukce se nemění a přesto se to o kousek lépe poslouchá.

Filtr a oddělovací transformátor Tsakiridis Athina Plus funguje dobře, zejména pak s ohledem na svou pořizovací cenu - je neinvazivní, tj. nezasahuje téměř do zvukové signatury reprodukčního řetězce, ale jaksi ji vyzdvihuje, dává celé sestavě větší jiskru a zesiluje její atributy, hudbu zkonkrétňuje a jakoby vytahuje dopředu. Je příjemné, že ani běžným integrovaným zesilovačům při běžném provozu, zdá se, neubývá dech a dynamika, celková reprodukce je po všech stránkách jednoduše příjemnější. Zařízení je to naprosto nekomplikované a jediným reálným limitem může být pouhá dvojice zásuvek (a řetězení nějakou lištou sice možné je, ale praktické moc ne). Každopádně máte-li klasickou sestavu zdroj + zesilovač, může být Tsakiridis Athina Plus jednou z velmi výhodných investic, která zajistí, že uslyšíte opravdu to, jak vaše komponenty hrají s čistým napájením.

Kč 22 100,-

FOTOGALERIE

--- --- --- --- ---

KLADY

+ velmi dobrá cena

+ slyšitelně sníží šum a zlepší pevnost přednesu

+ zdá se, že nekrade ani dynamiku běžným zesilovačům

ZÁPORY

- jen dvě zásuvky mohou být limitující

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Xavian | www.xavian.cz | http://eshop.xavian.cz/ 

200 300 xavian

200 200 koss

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 grandinote

200 200 wdq

200 200 audiofeel

200 100 optoma

200 200 duban

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

ZenSati Authentica (XLR)
ZenSati Authentica (repro)
Nordost Heimdall 2 (repro)
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 bose

200 100 emotiva

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Blaho živého letního zvuku

Léto, prázdniny, dovolené, volno, klid a relaxace - vlastně ideální čas, kdy se věnovat muzice. Tedy pokud samozřejmě nemáte doma stokilové monobloky pracující ve třídě A; i když i pak je řešením naučit se mít rád saunování, no ne?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 spalicek 

200 200 audio visual 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar