Osobně považuji předzesilovače za nejkomplikovanější komponenty k otestování. Ne proto, že by jejich funkčnost byla nějaká přehnaně složitá, ne že by snad neopak měly málo funkcí, ale v zásadě – co chcete říct o předzesilovači? Správný předzesilovač totiž – míněno zvukově – nesmí existovat. A zahrajeme-li si na okamžik na puristy, 90% a možná více kontrolních zesilovačů slyšet prostě je a tudíž je to prostě špatně. Vrátíme-li se ale zpátky na zem do reálných sfér, je třeba hlavně to, aby předzesilovací prvek svou zvukovou signaturou zapadl do zbytku systému a aby jeho regulace hlasitosti, vlastně primární funkce tohoto prvku, fungovala dostatečně plynule, citlivě a ergonomicky, aby každý posluchač mohl zvolit přesně tu „svou“ hlasitost.

Add a comment

Lyra je dalším počinem domácí, dnes již velmi známé a ceněné firmy Casea, který následuje po externím DA převodníku Cepheus a interním modulu Sirius, montovaném přímo do CD přehrávačů. Jedná se především o velmi kvalitní sluchátkový zesilovač, který vychází z úspěšného modelu HeadAmp a v mnoha bodech jej převyšuje. Současně pracuje i jako linkový předzesilovač s jedním nesymetrickým vstupem, což nám na zadním panelu signalizují kvalitní zlacené teflonové RCA konektory jak pro výstup s regulovanou úrovní zesílení signálu až o 21dB, tak pro výstup typu „bypas“, na kterém je úroveň zvýšena o konstantních 6 dB. Vstupní buffer je tvořen operačním zesilovačem, regulaci hlasitosti má na starosti modrý ALPS. Samotný zesilovač pracuje v jednočinné třídě A, klidový proud je poměrně vysoký, což umožňuje připojení nízkoohmových sluchátek s impedancí kolem 20 ohmů při zkreslení do tisíciny procenta.

Add a comment

200 300 mcintosh

200 200 xavian 20let

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 ketos 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 elac 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 20 voice 200 200 elfton 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 pmc 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 altei 200 200 4ce distribution