2015 06 02 TST Classe Sigma 1

Tak jak jsou Spojené státy až k prasknutí naplněné různými výrobci audio a video elektroniky všech typů a úrovni, tak sousední Kanada má naopak skutečně známých značek až nečekaně málo. Jednou z nich je také Classé, jejichž první zesilovač spatřil světlo světa už v roce 1980. Od roku 2001 patří pod křídla B&W Group a stává se tak častým partnerem pro vyšší kategorie reprosoustav z katalogu Bowers&Wilkins.

Add a comment

2014 12 16 TST NAD M12 1

Kanadskou značku NAD zná jistojistě úplně každý – však už dekády patří k základním pilířům dostupného high fidelity a vlastě již i domácího kina. Občas si firma ale udělá výlet i do čistě high endového prostoru, konkrétně se svou řadou Masters. Patří také tradičně k bořičům přesvědčení, že kvalitní reprodukce nemůže stát na digitálních základech. Paradoxně se tímto moderním směrem vydává právě u svých nejvyšších modelů.

Add a comment

Mnozí tvrdí, že zvuk dělají reprosoustavy a proto do nich investují horentní sumy, často i v nesmyslné proporci ke zbytku sestavy. Jiní říkají, že zásadní roli hraje koncový zesilovač, že právě ten hudbu „postrčí" směrem do reality. Jen málokdo si ale uvědomuje kritickou roli prvních kroků v reprodukčním řetězci. Nemyslíme teď napájení, byť je samozřejmě také důležité – máme na mysli zdroj signálu, který musí načíst signál ve špičkové kvalitě, a máme na mysli předzesilovač, jehož jediným úkolem by mělo být přepnout vstup a upravit hlasitost signálu bez jeho ovlivnění, i když se nachází ve fázi, kdy je velice snadné ho poškodit. Se zdánlivě jednoduchým úkolem se ale umí úspěšně poprat jen nemnoho světových návrhářů.

Add a comment

Pokud si chcete pořádně počíst o historii značky Musical Fidelity, doporučujeme důkladně projít web českého dovozce – jen málokterý si se „svou" značkou dal tolik práce. Dozvíte se tak o úctyhodné třicetileté historii, podíváte se na dobře zpracovanou časovou osu zásadních přístrojů (a že to je osa poměrně dlouhá), které dokonce občas pomáhaly definovat standardy a přinášet inovativní myšlenky do oboru – třeba v roce 1987 se objevil Digilog, jeden z prvních „vážně míněných" digitálně-analogových převodníků.

Add a comment

New Zealand. Dle pouček ze školních let je to ostrov na protilehlé straně Země, kde se díky geografické izolovanosti vývoj druhů ubírá svým vlastním jedinečným směrem. Dnes už víme, že díky globalizaci žádná izolovanost neexistuje, ale svébytné vývojové směry se zcela jistě stále vyskytují. Kombinace předzesilovače DP32 DAC a koncového zesilovače 100p z dílny tamního výrobce PERREAUX to zcela výmluvně dokazuje. Samozřejmě, že základní principy mají univerzální platnost i v audiu, nicméně celkové pojetí sestavy Audiant je z hlediska našince-Evropana prostě specifické.

Add a comment

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 longplay

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 riha 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar