2015 07 28 TST Atlas Element SC USB 1

Může být rozdíl mezi USB kabely? To je jistě jedna z ožehavějších otázek, kdy puristé a ortodoxní čtenáři mnohdy řeknou, že "to jsou jen jedničky a nuly, takže ne". Jenže ona to tak úplně není pravda, koneckonců stačí vedle sebe postavit základní a špičkový CD přehrávač či streamer a další "jedna-nula" zařízení, kde je rozdíl naprosto jasný. V posledních letech se ozývá nemálo hlasů, které naopak říkají, že právě v digitálních kabelech jsou rozdíly ještě citelnější, než u kabelů analogových. To je téma na dlouhou diskusi, my jsme ale měli k dispozici několik sestav, kde rozdíly byly zřetelné a to i u kabelů v hladinách stovek korun až jednotek tisíc korun.

Add a comment

2015 01 13 TST Kubala Sosna Emotion XLR 1

Pánové Joe Kubala a Howard Sosna přišli k produkci kabelů v 90. letech podle vcelku klasického receptu – oba se zajímali o hudbu, ale i o techniku od vcelku útlého věku, Kubala prošel technickou školou a začal zkoumat, co a jak vlastně funguje, zatímco Sosna se věnoval spíše „pocitové" konstrukci a od roku 1990 díky zkušenostem pracoval jako konzultant několika velkých firem. Byl to ale právě Sosna, kdo si začal hrát s různými typy kabeláže a jejich možnostmi, čímž položil základ firmy, kde mu později svým pohledem začal pomáhat i Kubala.

Add a comment

Na ostrovech za kanálem La Manche je zlatá kolébka high fidelity. V ní jsou (mimo jiné, samozřejmě) i dvě firmy s velmi podobným názvem. Jeden Chord (anglicky „akord") vyrábí esteticky velmi výrazné a finančně výše položené komponenty, ten druhý Chord se zase specializuje na kabely. Nás dnes zajímá právě ten druhý, plným jménem The Chord Cable Company.

Add a comment

Když si přečtete (celkově poměrně zajímavé) materiály, které AudioQuest veřejně prezentuje jako vysvětlení základních pojmů z oblasti audiovizuální kabeláže, najdete v jednom z nich vcelku výstižně popsaný přístup Billa Lowa a jeho firmy ke konstrukci – dal by se shrnout asi takto: „Žádný kabel nemůže sebelepšímu či sebehoršímu systému pomoci, aby hrál lépe. Může toho jen co nejméně pokazit.".

Add a comment

„Všechno to začalo v Abbey Road", praví motto na hlavní straně webu firmy Studio Connections. Podtitulem jejího názvu je pak stejně výstižné heslo „profesionální kabely pro milovníky hudby". Za touto značkou stojí pánové Michael Whiteside a John Dunkerley, první je již téměř tři desítky let špičkovým návrhářem a nahrávacím techikem, druhý pak již více než tři dekády konzultuje veleznámé firmě Bowers&Wilkins a nahrál na 1 000 desek s klasikou.

Add a comment

200 300 mcintosh

200 200 xavian 20let

200 200 studiospalicek

200 200 rpaudio

200 100 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 xavian 200 200 soundstyle 200 200 ketos 200 200 tykon 200 200 psg

200 200 hifiguide 200 200 cptpraha 200 200 elac 200 200 naimstudio 200 200 horn

200 200 aq 200 20 voice 200 200 elfton 200 200 horizontrading 200 200 kasaudio

200 200 pmc 200 200 mareka audio 200 200 ibdczech 200 200 altei 200 200 4ce distribution