...aneb jazzoví (super)velikáni,...

(pokud si nejste jisti příjmeními, jsou to: Metheny, Mehldau, též Jarrett, Haden a také Hancock)

Add a comment

Zaškatulkovat Madeleine Peyroux (víte jak se anglicky řekne Peru? Tak právě TAK se správně čte/vyslovuje Peyroux) je opravdu těžké. Ať zpívá vlastní či převzaté písně (Cohen, Dylan, Waits ale třeba i Charlie Chaplin), výsledkem je zvláštně originální, těžko popsatelný výraz, vyznění skladby á la ...no prostě á la Madeleine Peyroux. Pro mnohé (většinu) je těžké se odlišit (a dělají pro to doslova "psí kusy"), pro Madeleine je těžké "zapadnout" (do dnešní doby). Její skladby se totiž pohybují kdesi v trojúhelníku mezi Billie Holiday (k té je přirovnávána nejčastěji), Edith Piaf (je stejný archetyp) a Josephine Baker (k té bych jí přirovnala asi já). Už jen z těchto přirovnání je JASNÉ, že se "zaškatulkováním" slečny Peyroux to NEbude tak jednoduché. A když nevíme kam někoho "zaškatulkovat/zařadit", tak kam s tím? No přece: "Šup s tím do JAZZu!" Nicméně Madeleine tam asi opravdu patří. Nevím přesně, jak její zpěv popsat, jak písmenky vysvětlit kterak její hlas na člověka působí - snad možná anděl co se přestěhoval na zem (a už tu s námi nějakou dobu je, takže vlastně JE člověkem, ale takovým nějakým... jiným). Všechny její dosavadní nahrávací počiny (během 14ti let 4 řadová alba - Madeleine "nikam nespěchá", před nahráváním poslední desky jí její vydavatelská firma týdny nemohla sehnat, až si na "dodání" své sólistky do nahrávacího studia musela najmout detektivní agenturu) byly kritikou hodnoceny kladně, přesto je jeden výjimečný (a právem řazen mezi nejlepší "nové/novodobé" JAZZové nahrávky vůbec). Jde o LP/CD s názvem "Carelless Love" z roku 2004 (200 g LP je i v nabídce MFSL), které (pokud to s JAZZem myslíte alespoň trochu vážně) by ve vaší sbírce mělo stát někde mezi (po boku) CD Diany Krall Live in Paris a Köln Concert Keith(a) Jarrett(a).

Add a comment

Nejspíš se SHODNEME, jak moc je BEZVA, že rodiče malé Gruzínky Ketevan se v roce 1993 sbalili (pod vlivem gruzínské občanské války v Osetii a Jižní Abcházii, byť sami bydleli v Batumi na gruzínsko-tureckých hranicích) a ze „sovětské” Gruzie do Severního Irska utekli / emigrovali. Tatínek malé Ketavan (podomácku Ketino - takže ke KATIE to byl vlastně jen „kousíček”) je naštěstí výborný kardiochirurg a uspěl ve výběrovém řízení do belfastské Royal Victoria Hospital. Po pěti letech přišel další rodinný „přesun” a to do Redhill v hrabství Surrey (to je poklidné městečko v jižní části (širšího) Londýna na křižovatce dálnic M23 a M25 (to pro ty kdo sledují britské televizní auto-pořady / čtou britské auto-magazíny).

Add a comment

"Piano je jako peníze, je příjemné jen pro ty, kteří vědí jak je použít."
Eric Satie

Satieho nejmenší skladba je jak klíčová dírka. Vše se změní, když k ní přiblížíme oko.
Jean Cocteau 

Add a comment

Americkou operní divu Renée Fleming skoro všichni znáte, její hlas rádi máte (líbí se vám) jen o tom (bohužel) nevíte. Tedy alespoň pokud jste "nestudovali" kdo jen ten "andělský" hlas ve filmovém zpracování PÁNa PRSTENŮ ... a řekli si, že to je asi Enya (jejíž hlas/skladba se na soundtracku také objevuje). A to je (velká) ŠKODA. Krásný plný "klasický" lyrický soprán Renée Fleming totiž Sir George Solti (NEJ- dirigent minulého století a možná nejen století - jestli někdo nesouhlasí, můžeme to "prodiskutovat" pod článkem ;-)) označil za jeden ze dvou nejlepších, jaké za svou dlouhou kariéru slyšel (L.P. 1997, krátce před svým "odchodem" - v požehnaných 85ti letech) spolu nahráli výborné sólové album toho nejklasičtějšího operního repertoáru s názvem "Signatures" - Great Opera Scenes, z další připravované spolupráce, z důvodu onoho "odchodu", už sešlo...

Add a comment

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 longplay

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 riha 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar