Stručná verze: Brad Mehldau je pro jazz tím, čím byl Glen Gould pro klasiku.

Obsažnější verze (pro ty co neznají Glena Goulda): GG byl asi nejvýjimečnější klavírista naší doby (konkrétněji minulého století), a možná nejen té. Svým pojetím skladeb, přístupem k nim, resp. pohledem na ně a jejich výslednou interpretaci šlo o naprosto výjimečný originál a jak ti co ho milovali, tak jeho zarytí odpůrci (neuznávající žádné odchylky od tradičního "klasického" pojetí a jakékoliv "novoty" v interpretaci klasiky / vážné hudby ... bože kdo vymyslel označení "vážná" - sotva to napíšu skoro "z principu" se mi jí nechce poslouchat ... a to jí mám TAK ráda) se ale v jednom shodují - byl to fenomenální klavírista, který dokázal dát skladbám naprosto jiný / další rozměr vše hrál s neuvěřitelným nadhledem a suverenitou, jakoby měl nějaké zvláštní spojení s jakousi "vyšší mocí", která mu umožnila si s nejtěžšími klavírními party pohrávat, jako kdyby vyťukával nějakou dětskou skladbičku, tak suverénně zněl vždy a všude v jakékoliv skladbě.

Add a comment

Coververze mohou být příznakem mnoha věcí – uměleckého vyčerpání, nutkání se vyjádřit k práci kolegů nebo touze složit jim poklonu. Co z toho to může být v případě jednoho z nejnápaditějších skladatelů a zpěváků hudební scény posledních čtyřiceti let, to těžko říct. Vzhledem k citlivosti a originalitě alba předělávek s názvem Scratch My Back to ale téměř určitě nebude vyhoření, ba naopak.

Add a comment

Celá řada rockových kapel polarizuje názorový svět. Mnohá z těchto kontroverzních hudebních uskupení vnímá tuto polarizaci jako podpůrný marketingový faktor. Image zhýralých rockerů na drogách a alkoholu jim pak vůbec nevadí, i když by to sami o sobě s hrdostí neprohlašovali. Ne tak Rammstein.

Add a comment

Je zajímavé pozorovat a uvědomit si, jak se každému z nás, během našich životů mění nebo pozměňuje názor či postoj k určitým zažitým skutečnostem, které jsme mnohdy zdědili po svých rodičích a byli jsme nevědomky rozhodnuti zastávat tento názor po jejich vzoru celý život, neboť nám to tak přišlo správné. Ale ouha, ono to v průběhu toho našeho života může s naším zarytě odvěkým postojem vypadat úplně jinak... Není to nic špatného, ale nesmíme se bát tuto skutečnost připustit, případně se tím dokonce trápit, naopak, nechme to plynout a naše pocity nechť se projeví. Většinou je to ku prospěchu pokroku. A ten nezadržíme :-).

Add a comment

Není to tak dlouho, co se na těchto stránkách objevila recenze alba „Now Voyager“ vůdčí osobnosti jedné z nejvýraznějších popových kapel 20. století. Protože prostor dostal i tak alternativní projekt, říkal jsem si, že by nebylo na škodu vyvážit pohled na věc také jedním textem o „klasickém“ albu britsko-australské skupiny Bee Gees, složené ze tří (na koncertech příležitostně i čtyř) bratří Gibbových – Barryho, Robina a Maurice.

Add a comment

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 grandinote

200 200 longplay

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 audio visual 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar