Když se ke mně dostal gramofon a přenoskové rameno od Clearaudia, byl k ní jen tak mimochodem přibalen phono předzesilovač Celaraudio Balance+. Dva oddělené boxy jsou dokladem toho, že phono zesilovač je napájen z externího síťového zdroje, který je dokonce řešen jako napájení dual mono. Zkrátka napájení levého a pravého kanálu je nezávislé, galvanicky zcela oddělené. Ve zdroji jsou napětí z předimenzovaného toroidního transformátoru pouze usměrněna a pokračují vícežilovým kabelem do samotného předzesilovače.

Add a comment

Vídeňský Pro-Ject, který patří k nejúspěšnějším „analogovým" firmám světa, využívá výrobní kapacity továrny v moravské Litovli; to určitě není tajemstvím. Velkou popularitu si značka Pro-Ject vydobyla mimo jiné i svými velmi dostupnými řadami, nabízejícími nejen dobrou cenu, ale také stále ještě neopomjející hodnoty high fidelity. Nejnovější série (či vlastně de facto jeden model, alespoň prozatím) Elemental je pak ještě dalším očištěním konceptu high fidelity gramofonu od nadbytečných (a nákladných) prvků. Zůstává tak jen to nejelementárnější.

Add a comment

Firmu Clearaudio není nutné příliš představovat. Řada z nás měla možnost se dokonce s jejím zakladatelem Peterem Suchym setkat a zažít docela zábavné debaty o analogovém a gramofonovém hifi. Původní výrobu kvalitních MC a MM přenosek a high-endových desek firma Clearaudio postupně rozšířila o výrobu gramofonových pohonů, přenoskových ramen a příslušné elektroniky k nim.

Add a comment

Kde jsou ty doby, kdy bylo k dispozici jen pár výrobců MM přenosek a MC modely vyráběl pouze Ortofon. Protože k MCéčku byl k dispozici jen transformátor, a ten byl cenově skoro nedostupný, většina z nás byla závislá na MM. Výroba přenosek se od té doby hodně zamíchala, levné přenosky vlastně nejsou a ty lepší jsou sice dražší, ale hodně dobré. Nicméně postupný vývoj výroby má u některých firem i určitou logiku.

Add a comment

„Nekonečný hon Helmuta Brinkmanna za perfektní iluzí" – to je úvodní věta, kterou si přečtete na webových stránkách německé firmy Brinkmann, která parádně vystihuje maximálně pragmatický a německy precizní přístup k výrobě high endových produktů. Svou energii Helmut věnuje primárně gramofonům a přenoskovým předzesilovačům, jaksi mimochodem ale najdete v jeho produkci i ceněné (před)zesilovače.

Add a comment

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 longplay

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 riha 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar