Digitálně-digitální převodník? Nepřepsali se někde? Zdá se, že ne... Důvod existence tohoto i podobných zařízení je jednoduchý - počítačové audio zažívá v posledních měsících a letech nebývalý boom, vydavatelství se snaží a dávají si práci s produkcí hi-res stažitelných souborů a formáty jako FLAC už procentuálně neukusují z našich pevných disků tolik kapacity. Jenže se zdá, jako by výrobci převodníků tyto skutečnosti téměř ignorovali a pokud už náhodou nějaký high-endový převodník má USB vstup, málokdy není limitován na 24 / 96 nebo nedej bože dokonce na 16 / 44,1. D/A převodníky s USB vstupem zvládajícím 32 / 192 jako UC192 se patrně dají spočítat na prstech jedné ruky. Situaci tak zachraňují množící se transporty, které pomohou obejít slabiny limitovaných vstupů 24 / 96 na „velkých" přístrojích.

Add a comment

O kouzelnosti malých krabiček s nápisem Firestone Audio jsem se snažil čtenáře přesvědčit již minulý týden, konkrétně v recenzi na zesilovač BigJoe III, který za dané peníze překračuje hranice „desktop" audia, tedy jakési druhotné varianty pro poslech v práci či obecně mimo hlavní systém a nabízí dobře poslouchatelnou a uživatelsky příjemnou možnost plnohodnotného poslechu ve své cenové kategorii. V českých luzích a hájích se ale mnohem častěji skloňuje jiné jméno - Fubar 4.

Add a comment

Britský Naim patřil ještě relativně nedávno k těm nejkonzervativnějším firmám v audio průmyslu. Ať už se jednalo o jeho vlajkovou loď mezi CD přehrávači CD555 , která neumí přehrávat SACD či jiné podobné novoty a používá k dosažení pozice jednoho z nejlepších cd přehrávačů současnosti deset let starou techniku a nebo o celkovou koncepci přístrojů, která se za posledních 30 let změnila jen málo. V poslední době ovšem přiletělo z ostrovů několik vlaštovek, jež by snad mohly zvěstovat zajímavou fúzi konzervativismu a moderního smýšlení uvnitř řad těchto britských klasiků. Mám na mysli hlavně Naim Uniti, první all-in-one produkt v historii značky spolu s jeho zmenšeným následovníkem UnitiQute a nebo právě Naim DAC, první samostatný D/A převodník v katalogu.

Add a comment

Velkou ofenzivu D/A převodníků s USB vstupy v naší redakci prozatím ukončil nesmírně oblíbený DAC1 od amerického výrobce Benchmark. Verze s přívlastkem USB neznačí nic jiného než právě jen přidaný vstup s možností „analogizace“ digitálních dat z počítače. DAC1 se ale od běžných D/A převodníků poněkud odlišuje – nejenže nabízí krom USB vstupu i AES/EBU a optický Toslink, na výstupu pak symetrické XLR konektory a cinche, ale obé s možností vybrat výstup variabilní nebo pevný, navíc také nabízí amplifikaci až pro dvoje sluchátka. Připočtěte ještě regulaci hlasitosti a design jako ze zvukařského pultu a máte tu všechny důvody, proč je DAC1 tak populární.

Add a comment

Ačkoliv je osobní počítač hlavním nástrojem mé obživy, nikdy jsem od něj neočekával v oblasti hudby nic víc než přehrání nějaké té kulisové hudby v mp3 formátu přes malé, plastové a nikterak oslnivé bedničky, přinejlepším sluchátka. Maje plnohodnotnou hi-fi sestavu, nikdy mi ani nepřišlo na mysl, že bych se mohl pokusit získat z počítačového zvuku něco víc. Ale zhruba poslední tři čtyři roky se zdá, že DACy získávají místo na slunci i mezi náročnými audiofily, kteří by si dříve při zmínce o kombinaci výpočetní techniky a audia přinejlepším odplivli. Ovšem je také pravda, že teprve zhruba v posledním roce či dvou se objevily modely převodníků, které lze bez uzardění označit slovy opravdový high-end. A jaký přístroj by měl více stát za pozornost než ten od výrobce, který svou invencí definoval kategorii USB D/A převodníků. Gordon Rankin z Wavelength Audio je totiž patrně nejbystřejší myslí v dnešním světě kvalitní reprodukce hudby z počítače. A protože Cosecant v3 nedávno prošel revizí, je ideálním kandidátem pro dnešní test.

Add a comment

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 grandinote

200 200 wdq

200 200 audiofeel

200 100 optoma

200 200 duban

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO UDP-205
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV
Pioneer BDP-LX71

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

ZenSati Authentica (XLR)
ZenSati Authentica (repro)
Nordost Heimdall 2 (repro)
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
ZenSati Authentica
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 bose

200 100 emotiva

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Blaho živého letního zvuku

Léto, prázdniny, dovolené, volno, klid a relaxace - vlastně ideální čas, kdy se věnovat muzice. Tedy pokud samozřejmě nemáte doma stokilové monobloky pracující ve třídě A; i když i pak je řešením naučit se mít rád saunování, no ne?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 spalicek 

200 200 audio visual 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar