800 150 hifistyl

Tento text vyšel v původním anglickém originálu na našem partnerském webu TNT Audio (www.tnt-audio.com)

Poslední dobou mne trochu trápí onen pověstný soulad systémových komponent. Vlastně přesně od chvíle, kdy jsem začal používat novou atraktivní reprosoustavu Cadence Anina. Kombinace gramofonu, tuneru a laptopu zní pořád skvěle, celý systém má bohatý a sytý zvuk (přesně podle mého gusta). Stejné kvality bohužel vykazuje i můj CD přehrávač Meridian 508-24. Výsledek: příliš hutný zvuk při přehrávání kompaktních disků, v nižších frekvencích až těžkopádný. Utrpěla kvalita hudby a já jsem svůj CD přehrávač kvůli tomu téměř přestal používat – v případě tak skvělého přístroje je to téměř zločin...

Add a comment

Už se těším, až budu u sebe doma. Vybalím toho švédského krasavce, zapojím, zapnu, roztočím uvnitř nějaké stylové CD, nejspíš by to mohla být nějaká ABBA. A poslechnu si, jak to hraje. Jak to mají seveřané rádi. Zjistím zase o něco blíže, jací vlastně jsou…

Švédský krasavec, to je ten pravý výraz. Přístroje Primare jsou ve světě známé nejen audiofilským pojetím, precizní konstrukcí a zvukem, ale i svým jedinečným designem. CD31 je toho jasným důkazem.

Add a comment

ÚVOD

Firmu Nagra znají spíše pamětníci z dob minulých, kdy historky o spolehlivosti jejich produktů kolovaly mezi lidmi hlavně v profesionální branži a mezi běžné uživatele prosakovaly jako neuvěřitelné pohádky – něco jako „veselé historky z natáčení“. S legendárními reportážními magnetofony oplývajícími touto zázračnou spolehlivostí mohlo pracovat pouze pár vyvolených profesionálů – pro nás „obyčejný lid“ byly zcela nedostupné. Jejich zvukové a obslužné kvality jsme si mohli dopřát až s rozvojem digitálního nahrávání (a zároveň otevřením hranic), kdy se sem tam nějaký ten přístrojek uvolnil a bylo možné si jej pořídit. To pak byla věc nejen prestiže, leč též poznání analogových zvukových kvalit v jejich vrcholné podobě. A ty jsou dodnes parádní. Přechod na digitální nahrávání nenechala Nagra samozřejmě stranou a byl to jeden z jejích stěžejních cílů. V současnosti už tento způsob dominuje a světe div se, digitální Nagry jsou zcela běžné nejen pro reportážní účely, ale i pro nahrávání koncertů.

Add a comment

První dojem

Vždy jsem si říkal, že jestli někdy budu psát recenzi, nikdy nezačnu tím jak se přístroj vybalí z krabice, ale musím: vybalil jsem přístroj z krabice, zvedl před sebe… a ihned málem přepadl, tak moc je to celé nečekaně těžké. Tipuji takových 7 – 8 kg (nenašel jsem údaj ve specifikaci).

Add a comment

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 grandinote

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Kolik peněz musím doopravdy utratit?

Je to časté téma vašich dotazů směrem na redakci Hi-Fi Voice. "Kolik musím utratit, abych dostal zvuk co chci?", "Vyplatí se připlatit za X nebo za Y?" nebo třeba "Má vůbec cenu kupovat to, když to stojí jen ZZZ?". Neméně časté je pak nadšení nad tím, že to produkt za pár tisíc "natře" produktu za desítky a stovky tisíc (ovšem mám podezření, že pisatel nevěnoval poslechu a vzájemnému srovnání zase až tak moc času...). Takže kolik peněz vlastně je třeba DOOPRAVDY utratit?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 audio visual 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar