800 150 hifistyl

Zvuková kvalita, výrobní kvalita a čestná cenová politika – to jsou dle Creek jejich tři základní filozofické pilíře. V podstatě lze říct, že Creek staví na jednoduchosti ve všech směrech, což jistě víte, pokud jste měli tu čest s naší recenzí zesilovače základní řady Evolution II a vyšším modelem Evolution 5350. Za danou cenu je série Evolution II prostě maximálně efektivním ztělesněním principů high fidelity, oproštěných od veškerých moderních „zbytečností".

Nebude překvapením, že i CD přehrávač ze stejné řady sdílí opravdu nebývale pěkné výrobní provedení s ostatními kolegy. Jako jeden z mála výrobců drží Creek i shodné vnější rozměry, aby se – hurá! – daly přístroje postavit bez obtíží na sebe. Nejen, že tak všechny přístroj mají robustní hliníkový čelní panel tloušťky 12 mm, který působí, že by přežil i úder majzlíkem, ale s rozměry 43 x 7 x 34 cm a váhou 6 kg si jistě dovedete představit kvalitu jeho provedení.

Čelní panel je naprosto jednoduchý, Evolution II se nese v duchu maximálně prostých linií hran a kruhů. Levou polovinu čela zabírá čelní panýlek mechaniky, čtoucí vše dle Red Book standardu,s s velmi pevným šuplíkem, klouzajícím tiše a rychle. Přímo vprostřed je kromě tlačítka pro vysunutí mechaniky displej s jednoduchým, ale naprosto dokonale čitelným zobrazením znaků. Pravá třetina čela pak v zajímavém vyfrézovaném kruhu ukrývá čtveřici základních ovládacích tlačítek, zcela vpravo pak je masivní spínací tlačítko.

Zadní strana je neméně jednoduchá – kromě napájecí zásuvky najdete kolem jen pár analogových RCA konektorů a digitální výstup v obou běžných formách, koaxiální i optické. Výbava je tak opět v duchu praktické jednoduchosti – co se hodí, to je přítomno, co je navíc, o to není třeba se starat.

Srdcem přehrávače je kromě firemního transportu ještě čip D/A převodníku Burr Brown PCM 1796 s rozlišením 24 bitů / 192 kHz. Pro co nejvyšší přesnost používá Creek hodiny s teplotní kompenzací. Výsledkem je frekvenční odezva 1 – 20 000 Hz v toleranci +/- 0,25 dB, dynamický rozsah minimálně 100 dB a THD pod hranicí rozlišitelnosti, tedy konkrétně na úrovni 0,0008%.

Creek Evolution II CD jsme poslouchali s integrovanými zesilovači stejné firmy, konkrétně s Evolution II a Evolution 5350, stejně jako s NAD C370 a Audiomat Opéra Reference 12. Vstupní signál dodával pro srovnání ještě Pioneer BDP-LX71 nebo KingRex UD384. Poslouchali jsme hlavně přes Epos Elan 15, ale i přes Harbeth Monitor 30 a Xavian Bonbonus. Kabeláž nesla značky Eagle Cable, Monster Cable, QUAD, ProAc a také InAkustik Referenz Selection.

Už s prvními tóny je jasné, že Creek si prostě a jednoduše na nic nehraje, nic nepřidává, nikde neubírá (vlastně tak jako oba dosud testované zesilovače). Ve svém charakteru je tak vlastně „nijaký", čistý a transparentní. Poklid reprodukce svědčí obzvláště přednesu středního pásma – třeba charakteristický hlas Michaela Stripa v „Radio Free Europe" (R.E.M. | „Singles Collected" | 1994 | EMI | 7243 8 29642 2 3) je velice příjemný, dobře se poslouchá a i když rozlišení není jedinečné, ve své cenové třídě potěší. Tak jako jeho zesilovačoví kolegové, i CD přehrávač Evolution 2 má tendenci k lehkosti a neuspěchanosti. I díky tomu působí reprodukce snadno čitelným, příjemně muzikálním dojmem.

Objemově je výstup Evolution 2 spíše umírněný, kontrolovaný zvuk nemá sklony k nabubřelosti, ani není přehnané strohý. Kontrabas Paula Chamberse v „So What" (Miles Davis | „Kind of Blue" | 1997 | Columbia | CK 64935) tak vyznívá naprosto adekvátně, v duchu nejlepších britských realistických tradic. Někomu by mohl objem spodních tónů připadat příliš malý, ale je skutečně spíše přísně realistický. Mohutně basující „Dedicated to..." od Allana Taylora („Closer to music vol. 2" | 2009 | Stockfish Records | SFR 357.4009.2) budiž důkazem, že je-li nahrávka koncipovaná jako „těžká" odspoda, Creek na mohutnosti basů neubírá. Celkově je patrná snaha o maximální transparentnost a lehkost, je také pravdou, že ani od hutnějších skladeb se nedočkáte vysloveně úderného zvuku, což může na první poslech lehce zmást – mnoho firem se snaží zvuk svých přístrojů koncipovat právě opačně.

CD přehrávač ale přes veškerý svůj klid a gentlemanskou uměřenost určitě nerezignuje na živý projev. „Vienna" z legendárního stejnojmenného alba elektroniků Ultravox (Chrysalis | 1994 | 0946 3 21296 2 8) velmi příjemně „odtéká", pluje prostorem, nechává vyznít éterický zvuk, výrazné syntezátory nejsou ukřičené či ostré, jejich podání je celkově uvolněné a poklidné – někomu by mohly scházet přísnější, autoritativnější kontury, nebo pocit většího tlaku směrem vpřed, ale Creek Evolution 2 nechává vyniknout takzvaně po anglicku samotnou hudbu, respektive nahrávku a příliš se jí do toho neplete.

Creek i v CD přehrávači Evolution 2 dodržuje pečlivě své konstruktérské zásady. Jeho stroj je jednoduchý, poctivý a v žádném směru nepřehání. Cílí zjevně na zkušenější milovníky věrné reprodukce, kteří umí ocenit klid, nepřehnanost a vůbec celkově „normální" přístup. Přehrávač vás nezklame ani v jediném aspektu, ale také není z těch, díky kterým byste se okamžitě posadili na zadek – jeho výhodou je ale to, že úplně stejná slova k jeho popisu použijete velmi pravděpodobně i za deset let, což rozhodně není v téhle cenové třídě nejběžnější jev. Jestliže je vám tak blízký „rozumný" přístup k reprodukci hudby, dejte šanci řadě Evolution 2 od Creek – za ještě rozumné peníze v podstatě pro každého umí přehrávač a zesilovač této série přinášet dlouhodobě příjemné a věrné hudební zážitky.

Kč 21 990,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ za dané peníze skvělé, robustní provedení

+ tichá, vcelku rychlá mechanika

+ ideální diskový přehrávač pro milovníky klasického stylu

+ lehký, klidný, pohodový zvuk

ZÁPORY

- nedostane se vám od něj zrovna zemité údernosti a přívalů energie

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: High-End Audio Studio | www.highend.cz 

200 300 xavian

200 200 mcintosh

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 grandinote

200 200 wdq

200 100 optoma

AKTUÁLNÍ REDAKČNÍ SESTAVY

ZESILOVAČE:

Naim Nait XS
Naim NAP250 (bi-amp)
Naim FlatCap XS
Norma Revo IPA-70B
Cambridge CXA80

ZDROJE SIGNÁLU:

OPPO BDP-105D
ASUS Xonar Essence One MUSES MKII
Apogee Groove
Cambridge CXC
The Little Black Box v2
COOD-E TV

REPROSOUSTAVY:

Harbeth Monitor 30
Xavian Perla
Xavian Premio
Fischer&Fischer SN-70

ANALOG:

VPI Scout
+ Jelco SA-250
+ Hana EH
Pro-Ject Elemental
Naim Stageline (MC)
Pro-Ject Phono Box
Grandinote Celio

KABELY:

ZenSati Authentica
Chord Signature XLR-DIN
TelluriumQ Silver (repro)
TelluriumQ Black (RCA)
KrautWire Guru S (RCA)
KrautWire zakázkové stříbrné USB
KrautWire Guru Digital (RCA)
EagleCable Condor Blue (RCA)
AudioQuest Big Sur (RCA)
ProAc Response Black Signature (repro)
Vincent Premium (XLR)
Monster Cable M1000 (toslink)
Monster Cable M1000 (HDMI)
+ řada standardních low-cost kabelů

NAPÁJENÍ:

IsoTek EVO3 Solus
IsoTek EVO3 Sirius
IsoTek EVO3 Initium
Nordost Red Dawn
zakázková rozvodnice
Xindak XF-1000ES
Furman AC-210 A E

SLUCHÁTKA:

Sennheiser HD 26 Pro
Sennheiser IE 8
Koss Porta Pro CZ

OSTATNÍ:

zakázkové stojany pod Harbeth
stojany Kudos S50
akustické prvky Sonitus Acoustic
Naim Mu-so
SIM2 CrystalCube
65" Philips 65PUS7101

MĚŘENÍ:

Clio Pocket
MCP CQ5620 (osciloskop)
CD generátor

200 300 basys cs subpage

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Blaho živého letního zvuku

Léto, prázdniny, dovolené, volno, klid a relaxace - vlastně ideální čas, kdy se věnovat muzice. Tedy pokud samozřejmě nemáte doma stokilové monobloky pracující ve třídě A; i když i pak je řešením naučit se mít rád saunování, no ne?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 studiospalicek 

200 200 audio visual 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar