2016 10 25 PRF Estelon

Historie firmy Estelon není zrovna dlouhá, historie jejího zakladatele Alfreda Vassilkova ale ano - za zhruba tři dekády své činnosti navrhl již více než 100 různých reprosoustav a s nejnovějším rodinným projektem Estelon se rychle a účinně vklínil do světa nejvyššího high-endu.

HFV: Svou pozici na trhu mezi nejdražšími a nejprestižnějšími výrobci reprosoustav jste získali během zhruba pěti let, což je až neobvykle krátká doba. Co považujete za klíč k úspěchu?
AV: Ještě než jsem započal práci na Estelonu jsem již měl za sebou na 25 let zkušeností s návrhy reprosoustav. Modely Estelon jsou založeny na zkušenostech a znalostech, které do života uvádí tým odhodlaných lidí se silnou vírou v náš produkt a s láskou k muzice. Myslím, že jsme vyrobili něco opravdu výjimečného a velmi kvalitního. To je klíč k našemu úspěchu.

HFV: Kolik lidí stojí za značkou Estelon? Je to malá společnost nebo veliká továrna?
AV: Estelon je rodinná společnost, kterou jsem založil se svými dvěma dcerami a bratrem. Základem jsou naše výjimečně pevné rodinné vztahy, navíc se k nám přidali skvělí specialisté a vytvořili jsme silný tým. Estelon není velká společnost - máme zkušené řemeslníky a vývojáře, kteří tvoří nejlepší světové reprosoustavy. Soustředíme se na kvalitu: každá součástka je pečlivě vybíraná, testovaná a montovaná, dbáme na ty nejmenší detaily. Je to jako ladit hudební nástroj - každý pár dostává naši plnou péči a pozornost a neodejde z továrny bez podpisu hlavního inženýra, tedy mě, Alfreda Vassilkova.

HFV: Proč značka, která se soustředí na to nejlepší z nejlepšího nepoužívá vlastní měniče? Nepřemýšleli jste o nějakém vlastním řešení?
AV: Být nejlepším z nejlepších nás motivuje k hledání ostatních nejlepších z nejlepších - to zahrnuje i výrobce měničů. Pro náš aktuální projekt jsme našli skvělého partnera v Německu - Thiel und Partner. Vyrábí pro nás pod jménem Accuton všechny měniče pro sérii X. Zkoušel jsem za svou kariéru nepřeberné množství měničů a Accuton měl vše důležité, co jsme potřebovali pro konstrukci série X. Měniče se vyrábí podle našich specifikací a vyvinuli jsme si skvělý vztah. Pro sérii Y jsme vybrali jiné velmi dobré výrobce: od ScanSpeak a SEAS. Jde o jinou konstrukci, takže jsem hledal i jiné měniče. Stále se snažíme inovovat a já jakožto hlavní vývojář jsem už v minulosti své měniče navrhoval. Možná že příští modely budou osazeny jinými reproduktory, takže proč ne našimi vlastními?

HFV: Co Vás dovedlo k ideji drceného mramoru jakožto hlavního materiálu pro ozvučnice? Není to materiál, s nímž se pracuje poněkud obtížně, zejména s ohledem na atypické tvary ozvučnic?
AV: Kabinet, jeho tvar i materiály, hraje významnou roli v reprodukci zvuku. Naše ozvučnice jsou navrženy s ohledem na ty nejlepší možné podmínky pro měniče a komponenty uvnitř nich. Před odstartováním projektu Estelon jsme pět let zkoušeli různé materiály a různé technologie konstrukce ozvučnic. Výsledkem je zvláštní proces s použitím speciálního kompozitu, který má všechny potřebné vlastnosti, které jsem hledal a který nám dává volnost ve tvorbě tvarů, které potřebujeme pro optimální reprodukci.

2016 10 25 PRF Estelon 2

HFV: Jste vědecky orientovaná společnost? Vyvíjíte reprosoustavy pomocí sofistikovaných měření k technické dokonalosti, nebo jste trochu "old school" a soustředíte se na poslech?
AV: Správný produkt vždy kombinuje obojí. Jsou věci, které změříte a jsou věci, které můžete poznat pouze lidským uchem. Je mnoho emocí a vlastností, které počítač nedokáže změřit. Ve vývojovém procesu jednu každou součástku nejen měříme, ale probíhá také množství poslechových testů - děláme to, abychom dosáhli harmonie ve zvuku. Ještě víc - během výroby musím já, jakožto hlavní inženýr, slyšet jeden každý pár reprosoustav poté, co jsou složeny a změřeny - žádné reprosoustavy neopustí továrnu bez toho, aniž bych podepsal, že ten konkrétní pár akceptuji.

HFV: Soustředíte se na dynamické reprosoustavy. Přemýšleli jste někdy třeba o hornové konstrukci? Nebo o elektrostatech? Co baví Vás osobně?
AV: Jednoduše řečeno, dynamické reprosoustavy vám dají ty nejlepší výsledky při reprodukci v domácích podmínkách. Tomu věřím a taková je moje zkušenost a tedy tam soustředím i svou kreativitu při vývoji.

HFV: Vaše reprosoustavy vypadají neobvykle - srovnávali jste se někdy s jinou značkou na trhu? Nebo jste naopak k někomu vzhlíželi jako ke vzoru?
AV: Během mé více než 30tileté kariéry jsem navrhl přes 100 modelů reprosoustav. To mi dalo velmi jasnou perspektivu v tom, co funguje a kde jsou určité limity. Ale pokaždé, když začínám něco navrhovat, pokaždé začínám úplně od nuly a vše zapomenu. Jen tak můžete být inovativní. Tak jsem ostatně založil Estelon. Podařilo se nám stvořit něco výjimečného a to řadí Estelon mezi dnešní TOP značky a na úplný vrchol.

HFV: Není neobvyklé, že tvůrci hi-fi vybavení ztrácí kontakt s reálnou hudbou - do Vy, stále chodíte na koncerty? Máte pořád rád muziku?
AV: Měl jsem rád hudbu od dětství. Otec hrál na akordeon a teta na piano. Také já jsem v mládí zkoušel hrát na nástroje, ale jako chlapec jsem se mnohem víc zajímal o vědu a techniku a o to, jak rozebrat a vylepšit rádio. Zájem se zvětšoval a tak jsem šel studovat elektroakustiku. Ale stále chodím na koncerty a hudbu si užívám. To je ostatně důvod, proč tvořím reprosoustavy - aby lidé mohli zažít ten koncertní "život" i u sebe doma.

HFV: Máte nějaké plány do budoucna? Něco jako "lifestyle" aktivní řešení? Nebo vlastní elektroniku pro kompletní sestavu? Nebo snad ještě něco překvapivějšího?
AV: Rozhodně tu bude něco velmi, velmi překvapivého. A to hodně, hodně brzy.

HFV: Děláte své reprosoustavy pro někoho konkrétního? Nebo myslíte, že si je užije úplně každý? Jsou pro určitý žánr či maximální autenticitu napříč žánry?
AV: Naše produkty jsou kombinací nejkvalitnějšího zvuku bez ohledu na žánr a designu. Jsou určeny těm, kteří milují hudbu a užívají si v životě delikátních věcí.

HFV: Díky za rozhovor a přejeme hodně zdaru do budoucna!

200 300 xavian

200 200 koss

200 200 tykon

200 200 soundstyle

200 200 grandinote

200 200 wdq

200 200 audiofeel

200 100 optoma

200 200 duban

200 300 bose

200 100 emotiva

 

ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK

Blaho živého letního zvuku

Léto, prázdniny, dovolené, volno, klid a relaxace - vlastně ideální čas, kdy se věnovat muzice. Tedy pokud samozřejmě nemáte doma stokilové monobloky pracující ve třídě A; i když i pak je řešením naučit se mít rád saunování, no ne?

Číst dál...

200 200 basys 200 200 horn 200 200 hifiguide 200 200 rpaudio 200 200 spalicek 

200 200 audio visual 200 200 voice 200 200 psg 200 200 ketos 200 200 kasaudio 

200 200 pmc 200 200 cptpraha 200 200 naimstudio 200 200 aq 200 200 mareka audio 

200 200 4ce distribution 200 200 altei 200 200 ibdczech 200 200 elfton 200 200 eurostar