2015 12 29 TST Wadia di122 1

"Digitální audio dekodér", tak zní přesné označení modelu di122 od Wadie. Jde o kompaktní krabičku, v níž se skládají dohromady funkce D/A převodníku, předzesilovače a sluchátkového zesilovače. di122 staví na dlouhé tradici digitálních komponentů firmy, která stále u zrodu dospělého digitálu a právě digitální dekodéry patří mezi nejoblíbenější produkty této americké společnosti z Binghamtonu ve státě New York.

Wadia di122 stojí na půdorysu přesného čtverce o straně 25,4 cm a s výškou pouhých osm a čtvrt centimetru tvoří velice kompaktní jednotku, vhodnou třeba i na pracovní stůl. Šasi je zpracováno podle estetických a materiálových standardů Wadie - tedy velice pěkně. Malá kostička D/A převodníku váží lehce přes 3 kg, boky jsou výrazně zaoblené a tyto zakulacené díly slouží zároveň jako nožičky. Horní stěnu kryje sklo s logem výrobce v prostředku.

2015 12 29 TST Wadia di122 2

Na čelní stěně najdeme centrálně umístěný displej s jemně vykreslenými znaky na dvou řádcích, čitelnost je perfektní a na ne úplně velký displej se přesto vejde mnoho informací. Vpravo od displeje je dvojice gumových tlačítek s měkkým chodem, každé má dvě funkce. Při kratším stisku to levé přepíná vstupy, při delším podržení snižuje hlasitost, to druhé zapíná a vypíná celý přístroj, respektive hlasitosti zvyšuje. Na druhé straně displeje se nachází 6,3 mm sluchátkový výstup a kousek vedle něj pak do hloubky vyřezané logo výrobce, které při provozu svítí.

2015 12 29 TST Wadia di122 3

Zadní strana je konektory zaplněná opravdu důsledně, celá deska je zapuštěna kousek dovnitř, ale konektory jsou naštěstí tak daleko od hran, že ani při použití masivnějších koncovek kabelů nebudete mít potíže s připojením. Je tu vstup externího 5V napájení (to zabírá docela dost místa), je tu dvojice 3,5 mm jacků pro externí spouštění (di122 umí spouštět i být spouštěn), je tu i docela slušná porce signálových konektorů.

Vstupů je celkem pět, dva koaxiální, dva optické a jedno USB - vše je digitální, analogový vstup tu není ani jeden. Signálové výstupy jsou tu dva, paralelně funguje jak pár nesymetrických RCA, tak pár symetrických XLR konektorů.

2015 12 29 TST Wadia di122 4

Všechny vnitřní obvody spočívají na jediné desce plošných spojů. Středobodem dění je čip ES9016S od ESS, který jednak nabízí velmi širokou podporu rozlišení a formátů, ale také umožňuje řídit hlasitost. To probíhá za pomoci upsamplingu signálu a následného odstraňování přebytečných informací. Nastavení plné hlasitosti tak vlastně jen propouští signál v linkové úrovni.

Zmíněná podpora formátů a rozlišení je skutečně vyčerpávající - přes optiku a koax zvládá di122 pojmout rozlišení až 24 bit / 192 kHz, USB pak zvládne v podstatě vše. Jednak PCM signál s rozlišením 32 bitů / 384 kHz, jednak DSD64 a DSD128 a DXD signály.

2015 12 29 TST Wadia di122 5

Díky použití dobrého čipu nabízí Wadia di122 odstup signálu a šumu 105 dB (váženo křivkou A), což už je rozhodně slušné. V toleranci +/- 0,5 dB pracuje zařízení v pásmu 20 - 20 000 Hz a celkové harmonické zkreslení nepřekračuje hranici 0,005%.

Wadii di122 jsme poslouchali jak v roli předzesilovače, tak D/A převodníku, tak sluchátkového zesilovače. Zejména v posledních dvou rolích exceluje nejvíce, regulace hlasitosti i pro koncové stupně je spíše příjemný bonus. Nicméně z připojených zařízení šlo o sluchátka Sennheiser HD 26 Pro, Sennheiser IE 8 nebo qJAYS a Audio Technica ATH-MSR7, z připojených koncových stupňů pak Rogue Audio M-180 nebo Wadia a315. D/A převod probíhal zejména po USB, ale též z Cambridge CXC nebo Pioneer BDP-LX71. Zesilovali Naim Nait XS a Cambridge CXA80, případně též Rogue Audio RP-5 v kombinaci s M-180 či Wadií a315. Propojeno bylo kabely ZenSati Authentica a TelluriumQ Silver a Black.

2015 12 29 TST Wadia di122 6

Začali jsem s mohutně, až trochu přehnaně nahraným kontrabasem v úvodu "The Beat Goes On" od Pat Barber. Jeho hutné, dominantní vyznění Wadia di122 trochu zklidní, bas byl příjemně měkký a uvolněný, přitom ho bylo proporčně akorát, bez pocitu přehánění. Wadia zvuk velmi dobře kontroluje, ale ne třeba tak tvrdě jako OPPO HA-1 a nehraje tak měkce a nadýchaně jako Chord Hugo. Kontrabas už má působivou hloubku a váhu, tóny jsou velice dobře definované, ohraničené a je znát velká různorodost nejnižších kmitočtů. Nástroj má naprosto zřetelná jednotlivá brnknutí s dozváním rozkmitaných strun.

2015 12 29 TST Wadia di122 7

Moc se nám projev di122 líbil zejména ve středním pásmu kolem lidských hlasů. Cara Dillon v "The Parting Glass" z živáku "Live at the Grand Opera House" byl nádherně detailní, jemný a témbr jejího hlasu byl velice přirozený, nepřibarvený, ani jakkoliv strohý či neosobní. Wadia vystihla tu křehkou, intimní atmosféru koncertní produkce, až se vám zježí chlupy na rukou. Je tu cítit velké množství vzduchu, zvuk je celkově spíše lehčí a velice, velice transparentní díky rychlému a přesnému přednesu.

Až nás překvapilo, jak důstojně a dospěle Wadia di122 zahrála nejvyšší pásmo v "Question and Answer" z desky "Like Minds" Garyho Burtona. Přednes byl krásně komplexní, činely prokreslené a velice detailní a konkrétní, byť spíše poklidné, uvolněné. Rozlišení je na danou kategorii vskutku perfektní, ševel činelu je úžasně rozmanitý a skvěle čitelný, plný odstínů a nuancí, kov zní čistě a s vnitřní jiskrou, podání kovu je jasné a přirozené, nástroj má konkrétní váhu a objem, úplně cítíte tu rezonující kovovou hmotu.

2015 12 29 TST Wadia di122 8

Malá Wadia je v dané třídě jedním z jasných leadrů v oblasti sluchátkového poslechu. Svou dynamikou a energií dokáže probudit i malá in-ear sluchátka k velkým výkonům a uřídí pohodlně i ta větší. Dynamika orchestru v Mussorgského "Velké bráně kyjevské" ze sampleru "Crystal Cable Arabesque" byla v kontextu přístrojů se zaplatitelnou cenovkou prostě skvělá. Nástroje měly důraz, celek působivě dýchal a hudba měla důraz a šťávu. di122 hraje důsledně a organizace zvuku už začíná být opravdu suverénní, dění v jednotlivých nástrojových sekcí je snadno dostupné a přehledné, vše je dospěle samozřejmé. di122 má také spoustu, spoustu energie v zásobě a neváhá se o ní podělit.

Wadia di122 také snadno vystihuje i drobné rozdíly v kvalitě nahrávek - třeba "počítačová" verze nahrávky "Vision of Her" Davida Eliase v podobě PCM vzorku ve formátu FLAC 24 bit / 88,2 kHz a v podobě DSD64 ukazuje velmi dobře přednosti a limity toho kterého formátu. Wadia i v PCM jde hluboko, hraje velmi čistě a jasně, přitom však nijak netlačí na pilu, dění je přirozené, nepřehnané. Kytara je velice pevná, je tu patrný i "dřevený" charakter kytary. Jakmile sáhnete po DSD verzi, přibude notná porce vzduchu, celek se ještě zjemní a hudba si přilepší zejména v ohledu celkové plasticity a ještě větší relaxovanosti. Hlas jako kdyby tu už byl přímo u vás, tak čistě a konkrétně zní.

2015 12 29 TST Wadia di122 9

Přesné a autoritativní zpracování signálu vede i k dobrému, přehlednému podání prostoru. Do sluchátek přenesla Wadia di122 v pravolevém směru širokou scénu v "Dancehall" od Jienat, precizně oddělila jednotlivé nástroje a zvládla i celkový pocit vzdušnosti a lehkosti, teprve ve velkém systému s reprosoustavami se však otevřel i předozadní směr a nástroje se rozestoupily směrem dozadu.

Trochu ukřičenou a trochu plochou "Start Me Up!" z "GRRR!" od Rolling Stones Wadia di122 vlastně docela zkultivovala, ostré tóny jsou trochu zjemněné, což je určitě ku prospěchu celkového dojmu a je to příjemnější, než syrově "nic moc" předaný zvuk. Wadia také dokázala ukázat jemnou linku chřestítka, která na drtivé většině přístrojů zůstává neslyšená a zapadlá do pozadí. Velice dobře se di122 vypořádala i s rytmem - netlačí na pilu, ale plyne, v poklidu a pohodě, jednotlivé tóny na sebe navazují, propojují se a protékají vám ušima.

2015 12 29 TST Wadia di122 10

Malá krabička Wadia di122 je velice talentovaná a to zejména jako čistý, dynamický D/A převodník s velmi transparentním a precizně kontrolovaným zvukem, kterým krmí autoritativní, velmi energický sluchátkový zesilovač, který umí nabídnout náhled i k velmi jemným detailům. di122 bez problémů uřídí i větší sluchátka a naopak z malých dostane jejich maximum. Byť může fungovat i jako předzesilovač, ne úplně dokonalá jemnost regulace hlasitosti od vás bude vyžadovat trošičku se přizpůsobit jejím způsobům. Ale to nevadí, zejména v kombinaci s firemními produkty to může být velice dobře fungující sestava. Pokud tak hledáte cestu, jak si užít svou hudbu precizně, čistě, dynamicky a s hlubokým prokreslením a pokud nechcete řešit jak vysoké rozlišení nebo jaký formát zrovna přehráváte, pak je di122 jedním z top řešení v pětimístné cenové kategorii.

Kč 49 990,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ skvostná kontrola sluchátek

+ energie, čistota a detail

+ pevný, přímý přednes

+ celková transparentnost

+ podpora kodeků a formátů

ZÁPORY

- ovládání je trochu nepohodlné

- analogový výstup je o krůček slabší, než sluchátková reprodukce

--- --- --- --- ---

PRODÁVÁ: Tykon | www.tykon.cz 

XAVIAN Virtuosa Anniversario & Riviera Labs Levante

Perfect Sound Group

Denon PerL Pro - True Wireless sluchátka do uší

AV Center

Thrill Audio

Horn Distribution

200 200 audiocenter

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

Your browser doesn't support JavaScript or you have disabled JavaScript.

RP Audio

Mareka Audio

TYKON

Dynaudio EMIT

Perlisten reprosoustavy

Gramofony Robert Meyer

HIFI GUIDE

Akustik Design | prostorová akustika pro náročné

Audiofeel | LAB12

 

200 200 avs Elfton Elevator - Scan-Speak Ellipticor High-End Audio Studio Roth Audio DiokAudio

Perfect Sound Group

CPT Praha AQ STUDIO Amarock Studio - špičkový zvuk Studio Hifistyl

Monitor Audio Hyphn

  • Musical Fidelity Nu-Vista Vinyl 2

    Antony Michaelson od prvních krůčků značky Musical Fidelity v roce 1982 chtěl vytvářet přístroje, které kombinují kouzlo elektronek a zvuku čisté třídy A. Po nějakém tom roce (fakticky po 15…

    03. duben 2024

    Kategorie: Phono předzesilovače Autor: Daniel Březina
  • EverSolo AMP-F2

    Komponenty EverSolo jsou krásným příkladem toho, že lze (pravda, za podmínek nastavených ekonomickou realitou Číny) vyrobit audio zařízení dobré, vlastně spolehlivé a komfortní a finančně dostupné zároveň. K portfoliu streamerů…

    03. duben 2024

    Kategorie: Zesilovače výkonové Autor: Daniel Březina
  • Burmester 217

    Dieter Burmester byl rozhodně vizionář, navíc obdařený notným obchodním talentem. Vybudoval tak pod svým jménem skutečně luxusní značku, ač je nutno říci, že zároveň rozhodně neošidil ani technickou stránku věci.…

    01. duben 2024

    Kategorie: Gramofony a analog Autor: Daniel Březina
  • Pro-Ject Tube Box DS3

    Rakouský Pro-Ject se snaží předefinovat sortiment, který pomáhal takzvaně „dostat do světa“ – tedy dostupné vinylové sestavy. K tomu, že firma začíná přesvědčovat širokou audiofilskou veřejnost o důležitosti celkové symetrie…

    01. duben 2024

    Kategorie: Phono předzesilovače Autor: Daniel Březina
  • Synergistic Research HFT 2.0

    Synergistic Research ze slunné Kalifornie patří k průkopníkům řekněme alternativního pohledu na hi-fi – konkrétně na doplňky všeho druhu od v nabídce dominujících kabelů, přes napájecí řešení až po roztodivné…

    01. duben 2024

    Kategorie: Příslušenství a doplňky Autor: Daniel Březina
  • Estelon AURA

    Estonský Estelon nabízí skutečně luxusní reprosoustavy už nějakých 14 let a za tu dobu se ustálil jak na nezaměnitelném tvarovém i materiálovém rukopisu. A pak, relativně nedávno, se Alfred Vassilkov…

    26. březen 2024

    Kategorie: Reprosoustavy podlahové Autor: Daniel Březina
  • HiFi ROSE RS520

    Jižní Korea patří mezi technologické velmoci a proto i počet tamních výrobců audio / video techniky není nijak zanedbatelný – jedním z nich, který je momentálně rozhodně na vzestupu, je…

    21. březen 2024

    Kategorie: All-in-one systémy Autor: Daniel Březina
  • AudioSolutions Figaro L2

    Příběh litevské firmičky AudioSolutions začíná v roce 2011 v litevském Vilniusu neúnavnou chutí Gediminase Gaidelise „něco vyrábět“ – prošel rychle a účinně výrobou reprosoustav, nápadně připomínajících ikonické světové modely různých značek…

    18. březen 2024

    Kategorie: Reprosoustavy podlahové Autor: Daniel Březina
  • Carbide Base Diamond

    Wikipedia říká: „Karbidy jsou sloučeniny uhlíku s elektropozitivnějšími prvky s výjimkou vodíku. Karbidy mají významné použití v průmyslu: karbid vápníku CaC2 je výchozí surovinou pro řadu výrob chemického průmyslu a…

    14. březen 2024

    Kategorie: Příslušenství a doplňky Autor: Daniel Březina
  • Gershman Acoustics 30th Anniversary Grand Avant Garde

    Kanadští Gershman Acoustics patří k neortodoxním značkám, respektive těm, které si příliš nelámou hlavu s tím, co si o nich kdo myslí. Nevyrábí designové hračky, ale to, co považují za…

    14. březen 2024

    Kategorie: Reprosoustavy podlahové Autor: Daniel Březina

Felix Sit Annus Novus

Posledních 365 dní poněkud uteklo... Jako by to bylo každý rok rychlejší a rychlejší. Možná je to však i tím, kolik věcí se děje a kolik se jich stalo právě i v roce 2023.

Číst dál...

RYCHLÝ DOTAZ

BSS Praha | Cabasse

Sonus faber & McIntosh - nejlepší reprosoustavy a zesilovače

  Studio Špalíček Ostrava - nejlepší hifi studio WDQ | EverSolo & Zidoo & Emotiva & Storm Audio VOIX

Amarock Studio | luxus Kalista a Rockport Technologies